Tips om gezonder en gelukkiger te zijn

Doe regelmatig aan lichaamsbeweging

Bijna elk type regelmatige fysieke activiteit heeft een positieve invloed op de evolutie van de ziekte, invaliditeit en sommige symptomen zoals vermoeidheid. Daarnaast is lichaamsbeweging essentieel om overgewicht en hart- en vaatziekten te voorkomen. Oefen lichte tot matige intensiteit fysieke inspanning, zoals 30 tot 60 minuten wandelen, ten minste drie dagen per week.

Vermijd tabaksgebruik

Rokers krijgen in een kortere periode een grotere handicap dan niet-rokers, en stoppen met roken heeft een gunstig effect op de ziekte. Ook is aangetoond dat ziektemodificerende behandelingen bij mensen minder effectief zijn bij mensen die roken.

Stel jezelf dagelijks bloot aan de zon

Als u buiten oefent tijdens urenlange blootstelling aan de zon, zult u, naast het verbeteren van uw fysieke conditie, verbeteringen in de kwaliteit van de slaap ervaren, aangezien de zon de melatoninespiegel verhoogt.

Train je geest

Werken aan mentale vaardigheden kan cognitieve achteruitgang voorkomen. Lees, doe kruiswoordpuzzels of doe wiskundige oefeningen. Kortom, houd je hersenen getraind.

Probeer een goed humeur te behouden

Humor is een goed hulpmiddel om stress te beheersen, psychologisch welzijn en algemene gezondheid te verbeteren. Een gezonde levensstijl hebben, zal je helpen in een goed humeur te zijn. Fysiek actief zijn, goed eten, rustig slapen, stress verminderen en tijd doorbrengen met je vrienden zijn belangrijke punten om dit te bereiken.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *