Aardbevingsbestendig: de Japanse bullet-trein kan nu op batterijen werken na een stroomstoring

De beroemde bullet-trein van het Japanse spoorwegsysteem heeft zojuist het nieuwe model N700S toegevoegd, een vernieuwde versie die zal circuleren tussen de steden Tokio en Osaka. Met het kenmerkende gestroomlijnde ontwerp dat is geïnspireerd op de bek van een vogel om de luchtweerstand en het geluid te verminderen, is dit de eerste volledige upgrade die in 13 jaar training heeft gekregen.

Met een meer hoekig ontwerp en met meer binnenruimte voor passagierscomfort, met verstelbare stoelen aangepast voor het gebruik van smartphones en elektronische apparaten. Afgezien van de zichtbare veranderingen, is de grootste nieuwigheid van de Shinkansen N700S (S by Supreme) de gloednieuwe lithium-ionbatterijen, die dienen als ondersteuning tegen mogelijke stroomuitval van het spoorwegnet.

Vanwege de aard van het Japanse grondgebied wordt het elektrische netwerk preventief onderbroken bij een aardbevingswaarschuwing, iets dat de circulatie van de bullet-trein in bepaalde potentieel gevaarlijke secties, zoals een tunnel of een brug, kan beïnvloeden. Op deze manier bieden de vervangende batterijen een extra veiligheidsmaatregel, aangezien de vorming van de N700S-bullet-trein tijdens een sectie kan voortschrijden om gevaarlijke sectoren, lage of hoge snelheid, te overwinnen, zelfs na een stroomonderbreking, afhankelijk van de ernst van de aardbeving.

De nieuwe N700S-kogeltrein zal deel uitmaken van de Tokaido Shinkansen-lijn van de Central Japan Railway (JR Central) en de presentatie ervan was gepland voor de Olympische Spelen in Tokio, een sportevenement dat werd uitgesteld tot 2021. Met meer dan vijftig jaar werking, De eerste reis van de Shinkansen was in 1964, toen de Japanse hoofdstad voor het eerst de Olympische Spelen organiseerde.

You may also like

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

More in TECH